en kvinna, två katter och en massa tjöt

Arkiv för 8 februari, 2012

fotnot

(alltså, jag är inte så deppig och gnällig som det förmodligen låter på de senaste uppdateringarna, men allt det där med mamma ÄR tungt och eftersom jag vet fler som är och har varit i samma sits så är det skönt att skriva av sig. punkt.)


man jobbar fel bransch, nu igen?

Det mödosamma med allt efter mamma prickas av, grej efter grej. I måndags postade jag äntligen den påskrivna bouppteckningen och baxnade än en gång över vilken business det är, detta med döden. 6400:- tog juristen för det hela. Ett personligt möte på ca en timme, samt två telefonsamtal och fem mail. DYRA tre papper, hörni! Ändå vände jag mig till en av de s k sjyssta och billiga byråerna.

Jag inser i efterhand att jag borde ha försökt göra den själv istället. Det verkade inte alls så krångligt som jag hade för mig att det var (å andra sidan så har det väl hänt mycket sedan 1981, när pappa dog).