en kvinna, två katter och en massa tjöt

hur gick det då med veckans testa-nytt-recept-beting?

korianderJo tack, väldigt bra trots – eller kanske tack vare – lite fusk.

Modifierad palak paneer, var det ju. Jag utgick från det enklaste receptet jag kunde hitta men måste som alltid ifrågasätta och ändra lite – och tur var det, skulle det visa sig.

Jag hade ingen stor gul lök, så jag tog två normalstora röda.

Vitlök hade jag glömt att köpa, så det fick bli rejält med vitlökspulver istället.

Vi gillar inte ingefära, så den ditchade jag helt.

Eftersom vi gillar spicy food så struntade jag i snällrådet att kärna ur chilin.

Garam masala – där drog jag i lite mer än receptet föreskrev, muskoten däremot är jag mer ovan vid, så där följde jag nästan 😉 receptet.

Körde matlagningsgrädde istället för fullfet, av gammal vana antar jag.

Jag var för hängig för att orka palta med egen paneer, så jag fuskade ner ett paket halloumi i ganska små bitar. Eftersom den är så salt i sig själv så hoppade jag över saltet i själva såsen, tog bara lite lite lite för att löken skulle mjukna när jag stekte den. Struntade dessutom i att mixa såsen.

Så till slut spenaten – där gjorde jag det största avsteget. Tur det. Liten påse a 70 gram står det i receptet, det tyckte jag lät märkligt lite med tanke på mängden vätska. Jag klämde ner en påse på 250 gram, och det blev alldeles perfekt. Jag lät den koka med i tio minuter istället för att vända ner den på slutet, koriandern däremot drog jag ner det sista jag gjorde.

Detta var ju plättlätt och det blev fantastiskt gott! Tjohoooo!

Kommentera

