en kvinna, två katter och en massa tjöt

the best things in life are (almost) free

potatolove

Jag hittade en fin potatis i dag – men jag hade inte hjärta (pun intended) att klyva den. För klöv potatis gjorde jag. Tänk att bland det billigaste vi kan äta i Sverige också är bland det godaste. Ett kg potatis, skära klyftor, ringla olja över och krydda med flera sorters peppar och lite salt. In i ugnen. Stekte hamburgare till, men inser mer och mer att jag inte tycker om kött. Sås och potatis och sallad. Gott. Gott. Nästan godast av allt.

Julen har varit finfin med mycket lugn, mycket sömn, och snudd på ingen konsumtionshets alls. Precis så ska det vara för mig. Massor av stearinljus och en bunt hyacinter för doftens skull, massor av böcker att läsa för själens. Kunna pyssla och städa och sortera i sin egen takt. Det är paradis det.

4 svar

  1. Det låter väl alldeles bra det.

    Potatis i ugn är suveränt. Fast personligen äter jag gärna en bit kött till, det måste jag tillstå.

    Passerade Västerås idag påväg hem utan några måsten vad gäller tid och höll på att höra av mig till dig. Vet inte riktigt varför jag lät det stanna vid en tanke.

    Gott slut!

    28 december, 2013 kl. 20:52

    • Jag vet inte vad det är med mig, men periodvis i livet har jag tyckt illa om smaken av kött. Det går upp och ner.

      Vi är ofta ute och flänger men i dag var vi faktiskt hemma. En annan gång…! Sköt om dig, Ylva. Gott slut!

      28 december, 2013 kl. 21:06

  2. Vill på gammalt hederligt bloggvis önska dig ett gott nytt 2014 genom att ge dig en kommentar. Passar samtidigt på att tacka dig för alla fina ord du givit mig under 2013.

    31 december, 2013 kl. 14:00

    • Sent omsider – tack och må 2014 blir ett fint år för dig också!

      18 januari, 2014 kl. 09:55

Kommentera

