en kvinna, två katter och en massa tjöt

det tar slut här

astor131026

Den här bilden tog jag den 26/10, då anade vi ännu ingenting. Cancer är sjukdomen som förföljer många av oss. Astor har tumörer i bukspottkörtel och lever och måste därför tyvärr få somna idag. Jag kan inte med ord uttrycka hur less jag är på denna sjukdom som tar både tvåbenta och fyrbenta familjemedlemmar från oss. Jag är glad att han var så pigg så länge, men fy tusan så ont detta gör.

kattungeastorAstors uppfödare skriver så fint:

Har inte så mycket att säga som inte redan har sagts. Tårarna rinner och maktlösheten över denna sjukdom bara växer. Jag känner med dig. Glömmer aldrig när vi hittade dig hos Astor på utställning i Västerås. Du satt där hela dagen och bestämde dig för HONOM innan vi åkte därifrån:-) Astor är speciell även för mig då han är från vår 1:a kull.
Astor har haft ett kanonliv hos människor som älskat honom för den han är. Han blev lite personifierad som Astor von Ulvborgen och det har jag verkligeb uppskattat!
Kommer sakna honom genom dina små inlägg här i FB Siv men det är inget mot vad ni kommer att göra under en lång tid.
Tack för att Astor har fått vara så älskad♥♥♥♥♥

11 svar

  1. Camilla

    vet hur hemskt det är. har varit i den situationen själv. 😦 styrkekram.

    4 november, 2013 kl. 11:26

    • Tack! Många djur har jag älskat och tvingats ta farväl av, men detta blir det tyngsta hittills…

      4 november, 2013 kl. 11:35

  2. Åhhhh. Fina vackra underbara katt. Massor med kramar.

    4 november, 2013 kl. 11:55

  3. Fy så fruktansvärt, blir alldeles kall när jag läser om Astor. Känner så med er en dag som denna. Denna förbannade skitcancer… kramar om dig!

    4 november, 2013 kl. 12:55

    • Tack! Det är tungt. Det går inte att jämföra med människorna vi förlorat, men det gör ont ändå. Astor är ju tröstaren, han som har gosat med oss när vi gråtit de senaste åren.

      4 november, 2013 kl. 14:40

  4. Reblogga detta på Jerrys Ord and commented:
    Astor hade cancer. Det värsta besked man kan få. Det tar slut idag
    för denna fina kattpojke. Att se bilderna och läsa om saknaden för Siv och familjen… tufft, så tufft.
    Må Astor vila i frid nu och slippa smärtan. Må han träffa många fyrbenta vänner i katthimlen.
    Mitt deltagande har ni, Siv och Kristoffer.

    4 november, 2013 kl. 12:59

  5. Stackars lilla kissen vila i frid blev kisse katt gammal? Har en 18 årig misse som jag bara väntar på ska bli sjuk men än är hon pigg för sin ålder

    4 november, 2013 kl. 14:36

    • Hej Susanna, och tack för dina ord. Nej, han blev bara tolv år och var som en ungkatt ända tills för några dagar sedan, så detta kom som en chock. Men vi gläds åt att han slapp vara sjuk länge och att han fortfarande var glad och frisk för en vecka sedan.

      4 november, 2013 kl. 14:41

  6. Cecilia i Houston

    Finaste, finaste kissen. Manga kramar fran Houston.

    4 november, 2013 kl. 14:44

Kommentera

