en kvinna, två katter och en massa tjöt

en konstig dag

Jag trodde att detta skulle bli en stilla dag med kontemplation över död mor, far, halvbror, lilltjej, svärfar och alla andra som fattas mig – men nu blev det annorlunda. Astor har varit småhängig i några dagar, igärkväll började jag bli orolig och strax efter sju i morse gick jag upp och ringde akuten på djursjukhuset i Strömsholm. Det var smått kaos i Strömsholm idag, så en av djurskötarna satte dropp på vår älskade katt och sen fick vi vänta i sju timmar på veterinären. Timmarna segar sig fram när en sitter där förtvivlad och ingenting kan göra, men trots att Astor var jättesjuk så var de andra djuren ännu sjukare – inget att göra åt, bara att acceptera och ta det lugnt.

droppastor

Så dålig som han var i morse så trodde jag att vi skulle få gräva ännu en kattgrav innan dagen var slut och så hade det nog kunnat bli om vi inte hade åkt in. Han har en del värden som är mycket dåliga, men de är långt från entydiga och det kan rent av vara så att han blir fullt frisk. Tack gode gud för försäkring men också för undansparade pengar. Detta kommer inte att bli billigt. Astor har varit en utomordentligt bra affär för Agria, jag har betalat mer än 15000:- genom åren och han har aldrig förut varit sjuk. Har inte stort hopp om att få mycket nytta av försäkringen men hoppas såklart på att det hjälper LITE.

Denna älskade katt. En stor, snäll och vacker björn. Jag vill inte mista honom nu. Han ska fylla 13 år i januari så han är ingen ungkatt precis, men fram tills nu har han varit så pigg och fräsch att detta kom som en stor stor chock. Han är kvar på djursjukhuset, men veterinären hoppas på att han ska bli frisk nog att vi ska kunna hämta honom på måndag (tur det, för jag ska till Tyskland på tisdag och även om K är världens bästa husse så skulle det kännas jättejobbigt att åka om Astor är jättesjuk fortfarande).

Håll en tumme eller två.

3 svar

  1. Fina Astor, jag tänker på honom och ber för honom. Må han få vara kvar ett tag till.

    3 november, 2013 kl. 11:27

  2. Det är smärtsamt när de inte mår bra. *kram*

    3 november, 2013 kl. 11:51

  3. Tack för omtankar. Det är jäkligt tungt idag…

    3 november, 2013 kl. 14:58

Kommentera

