en kvinna, två katter och en massa tjöt

dagens ”drömma om i förväg”

budabad

Széchenyi-badet i Budapest. Varma källor, varmt vatten = man kan bada utomhus hela vintern. Nu ska det ju vara vår när vi åker, men det kommer INTE vara badväder så som vi normalt definierar det. Vi får se hur modiga vi är.

4 svar

  1. Länge sedan jag var i Budapest. En vecka på tågluffning. Kanske dagsför nytt besök.

    5 januari, 2013 kl. 11:08

    • Det kan ju tänkas ha hänt en del sedan dess! Även om det inte är som förr så verkar det fortfarande vara ett vackert, intressant och prisvärt resmål.

      5 januari, 2013 kl. 12:23

  2. Lia

    Jag har stora problem med svavellukten kring många varma källor, så stora att njutningen helt förtas. Men de flesta verkar inte störas av det alls, och Budapest är fantastiskt fint såvitt jag minns. Jag tror det blir en fantastisk resa! 🙂

    11 januari, 2013 kl. 11:35

    • Men äggprutt som luktar så gott! 🙂

      När jag jobbade i Schweiz för tusen år sen så bodde jag på gulligt kurhotell med egen källa. Jag vande mig, men visst stack det i snoken.

      11 januari, 2013 kl. 21:31

Kommentera

