en kvinna, två katter och en massa tjöt

enjoying Astor Palace

Jag gör jullovet till min egen charterresa hemma i huset. I dag har jag varit på spa. Det låter roligare än att säga att man badat badkar, fixat fina fötter och sen kört en scrubcreme a la hammam med arganolja (jätteexotisk från Yves Rocher, jag är som sagt väldigt snål en varm anhängare av lyxiga budgetalternativ). Bhangra på stereon för att få till den lite orientaliska känslan.

Astor hatar bhangra. Det lät han mig förstå i tjugo ylande minuter. Kliva upp ur det varma badkaret för att sänka musiken? Me no think so. Sjung av hjärtat sjung (tills du inte orkar längre, kattkrake)

121222a

Efter spa-sessionen? En liten light luxury snack – päron, ost, sharon och lite portvin. Enda kruxet var väl att när jag bar hela härligheten till divanen (Jeeves har ledigt över helgen) så insåg jag att hotelldirektören himself hade snott min plats. Inte ville han flytta sig heller. Han gjorde sitt magiska kattrick (alla katter kan det, de kan göra sig 10 x tyngre än de egentligen är bara på ett kick) men jag fick min rättmätiga plats till slut.

121222b

Nu? Nu ska jag läsa en stund, innan jag tar mig en stärkande promenad i det vita vinterlandskapet.

Surahammar. Din inre charterdestination.

Kommentera

