en kvinna, två katter och en massa tjöt

härligt härligt men farligt farligt

lidlmacarons

Budgetlyx på Lidl just nu: frysta macarons, 12 st för 44.90. (budget? 45 spänn för tolv yttepyttesmå kakor? jo, men de är ÄNNU dyrare om du köper dem färska, i Fin Butik)

”De är säkert inte goda” tänkte/hoppades jag ”men man bör ju testa”

…och nu är det så att det ÄR de. En liten hög med färgglada och sprött mjuksega (jag vet, det är den kombon som gör det) sötsaker och en kopp te visade sig vara en ljuvlig kombination. Det tog många år innan jag provade, ”alla” tjatade om dem och jag förstod inte vad grejen var, de såg bara ut som överfärgade sockerbomber (vilket de är), men det är något med dem som jag bara inte kan motstå.

Det kanske är tur både för magen och plånboken att de bara är på högst tillfälligt besök i butiken. Vill du testa (tag varning, det kan vara farligt) så bör du nog besöka Lidl före söndag den 23/12.

Jag är lite Lidloholist. Vitatoms gooooda tomater. Den alltid smakrika gorgonzolan som kostar hälften så mycket som den vanliga på ICA. Salamin. Cevapcicin. Japp. Jag börjar bli stammis.

2 svar

  1. SivÖ

    Och BLODAPELSINJUICEN!
    (Ja, det ska vara stora bokstäver.)

    21 december, 2012 kl. 12:51

Kommentera

