en kvinna, två katter och en massa tjöt

ett av mina favorithus

berlin121212-0058

Tokresa (åkte hemifrån 05.20 onsdag morgon, hemma igen 23.10 dagen efter) till Berlin avklarad. Fick tillfälle att tillbringa några timmar i vårt huvudkontor (det slottsliknande huset till vänster på bilden) första dagen, och varje gång jag kommer dit så fylls jag av en barnslig stolthet. Detta underbara hus, och allt det symboliserar. Jag har haft så mycket kul där, lärt mig intressanta saker och lärt känna riktigt sköna medarbetare från hela världen. Jag behövde den kicken igen nu, för det har varit jäkligt slitigt på sistone. Nu var väl inte den här resan någon sinekur heller, men den var – med facit i hand – lagom utmanande. Man säger ju att man måste kliva utanför sina komfortabla zoner för att växa, och jag tog några stora steg så jag tror att jag växte också.

Jag längtar tillbaka. Resorna till Tyskland är aldrig enkla, men ju mer jag lär känna Berlin desto mer vill jag se. Jag älskar känslan av att erövra fler och fler områden, att kunna tunnelbanan, att kunna ta det lugnt även om jag stämmer träff med folk på ställen där jag aldrig har varit förut. Jag njuter av varje tysk fras som jag förvånat inser att jag förstår. Att jag till och med kan skämta lite på tyska ibland. Att jag förstår mig på folk som jag tidigare trott var… lite eljest. Ja, jag är tacksam över det jag får vara med om, men jag kommer aldrig mer att inbilla mig att jag inte är värd det, och jag kommer aldrig mer att bortse från hur mycket jobb jag lägger ner på att göra det jag gör. Så det så.

berlin121212

tågbyte i Hallesches Tor (Berlin U-Bahn) i förrgår kväll

Kommentera

