en kvinna, två katter och en massa tjöt

Stenstorp t o r

Svärmor fyllde 65 i fredags, så vi satte oss i bilen och körde ner till Stenstorp direkt efter jobbet. Trafiken flöt på oväntat bra, jag var lättad över det.

roadtr3

Äääääntligen fick jag se ”Falköping City”! En riktigt rar liten stad med väldigt många vackra hus, och utanför banken satt två goa bästisar. Jag kände mig som sju år igen (”jag vill KLAPPA! VIIIIIIIILLLLLLLLLL!”) men så gör man ju inte. Uuuhuhu. Vi avståndsflörtade lite, vovvarna och jag, innan jag motvilligt gick vidare.

roadtr2

Svärmors gamle Pim börjar bli gammal. Han är inte lika elak som han ser ut (han VAR ganska elak förr, men åldern har mildrat hans heta känslor) men han har så skön uppsyn med sitt hängande ögonlock. En kultkille.

roadtr1

När vi åkte hem i dag sken solen. Mycket vackert.

Temperaturen var underlig, det gick från -7 till – 17,5 på bara några mil strax utanför Laxå. Så höll det på hela vägen hem sen, upp och ner, upp och ner.

roadtr4

Hemma i Brukshåla var det julmarknad, och jag började undra om jag var full, men nej – nån hade släpat dit en renstackare. Den stod bunden utanför Systembolaget och åt lavar. Ja jäklar.

Kommentera

