en kvinna, två katter och en massa tjöt

oväntade pärlor

Våra vägar korsades i Åsele i mitten av åttiotalet, hon var en vän till en vän och jag imponerades redan då av hennes driv. MÅNGA år senare satt vi i ett möte, vi slet med ett anbud tillsammans. Hennes dialekt klingade bekant, hennes namn kan ju inte vara SÅ vanligt… jo, där satt vi en sen kväll för drygt två år sen och konstaterade att JA, jag tältade på hennes gård i Lappland 198x-när-det-nu-var.

Drivet? Det har hon än.

Efter det har vi ofta sagt att vi borde ses privat och prata gamla minnen, men vi är båda såna som jobbar ganska mycket och som har många spår på gång på fritiden också. Nu tog hon tag i saken och bjöd med mig på sin 45-årsfest.

Vilken jackpot! Vi var sju tjejer, jag kände inte alla men jag kände nån som kände alla (jaja, det bor runt 130 000 i Västerås, har man levt och arbetat i en stad i mer än 22 år så blir det så), och alla var så löjligt trevliga! Smarta, roliga, chosefria.

Jag hade planerat att stanna till 21 (fredag… vem orkar sen kväll efter en arbetsvecka?). Klockan 00.30, många glas champagne senare, åkte vi hem. Jag hade MÄRKLIGT svårt att låsa brevlådan när vi kom hem (det var mörkt. det hade i-n-g-e-n-t-i-n-g med bubblet att göra!)

45-åringen – ni ser ju hur dystra vi var

Kommentera

