en kvinna, två katter och en massa tjöt

när man känner sig som en DÅLIG kattmatte

Kollegan – jätteallergisk mot katter, men tycker att det är trevliga djur – puffade på mig i fikarummet och berättade att han hade köpt en KATTADVENTSKALENDER till sina svärföräldrars katt.

Kattadventskalender? Never heard of. ”Skäms på mig! Tar jag inte HAND om mina djur?” tänkte jag och hukade under ett blytungt tråk av ruelse.

En luxury kitty treat per dag, med extra lyx på julafton. Wow! Det vore väl nåt det. Nu kanske jag inte ska satsa på det hemma – det skulle ju bli fyra stycken då – men syrrans vackra Alma kanske kan få en.

Kattadventskalender. Ja jisses.

Det är lite som Manhattan kontra Haiti. Vilka drabbades värst av Sandy? Vilka skrivs det om? Vilka har bäst möjligheter till återuppbyggnad?

Nej, det blir ingen kattadventskalender. Det blir ännu en gåva till UNICEF istället. Fast Nyllets gest mot svärföräldrarnas kisse var rar!

(en annan kollegas son slapp få ännu en gullig nalle i förra veckan, hans födsel resulterade istället i ett antal paket med näringspulver till de som behöver det bättre. hans föräldrar uppgavs gilla det beslutet. gott så.)

2 svar

  1. Katarina

    Det blir inte någon kattadventskalender här heller. Gillar ditt beslut om givande till de som behöver i stället!

    4 november, 2012 kl. 22:06

Kommentera

