en kvinna, två katter och en massa tjöt

saker som svider lite

Det är ingen katastrof, men ändå en liten tagg: jag fick nyss ett ett mail som gratulerar Inger på namnsdagen. Det var någon gång får ett par år sen som mamma ville beställa något från en nätbutik, och hon hade vare sig dator eller mailadress så jag fixade det till henne. Jag hade glömt det, men nu kom det alltså att grattis på namnsdagen.

Jag hittar fortfarande vykort att skicka, tröjor att köpa och katter en masse men så inser jag att… nej, just nej. Jag är inte ensam om det, Suzann hade passerat butiken Katt vid Odenplan för någr veckor sen och var alldeles på väg in för att fynda något till mamma, men så kom hon ihåg.

Jag har precis – drygt tio år senare – lärt mig att inte längre jaga vykort till mormor. Vi får se när sanningen går in i mammafallet. Och nu skriver jag att kort till halvsyster. Jag är lite beroende av att skriva vykort tror jag. Såna i papp, med ett frimärke på.

Kommentera

