en kvinna, två katter och en massa tjöt

veckans träning

Den här veckan har jag fått ihop 370 svettiga minuter, att jämföra med mitt veckobeting som är 210. Känner mig mer än nöjd. Mindre smärtor av alla krämpor (från scolios till dåliga knän), piggare trots hög arbetsbelastning, jag känner mig STARK och den känslan är svårslagen.

Kristoffer och jag fortsätter att träna styrketräning ihop (men promenadpassen gör jag ensam – i dag blev det svettig SVETTIG vända framför ett avsnitt av Gossip Girl igen) och det fungerar hur bra som helst. Vi är bra på olika saker – han är starkare på armar, bröst och axlar, medan jag klarar mer på benövningar och ”nederrygg/core” (se första delen av filmen – det där är min favoritövning. den är tuff och sååå sköööön! att göra den riktigt långsamt och exakt, det är en njutning. man ska aldrig aldrig underskatta vad man kan åstadkomma med bara sin egen kropp som belastning. mage kör jag dock på annat vis, det där ser lite väl elakt ut).

Det är så mycket roligare när man är bra på olika saker, det blir en sporre! Det vore inte alls lika kul för mig om han vore fullständigt överlägsen på allting. Jag hoppas och tror att han tycker likadant.

Kommentera

