en kvinna, två katter och en massa tjöt

det bästa passet är passet som blir av

Bea jobbar lite med Lanefeldt (ja, DEN Lanefeldt – ”kniiiiiip”, ett riktigt energiknippe fortfarande) och hon peppar Bea att träna med orden ”en halvtimme om dagen, det är allt som behövs”.

Sure, vill man springa en mara så krävs mer än så, men för en medelålders kvinna som är lite tung i gumpen är en halvtimme icke att förakta. Det finns nåt mycket trösterikt i det, alla de där tunga dagarna, att man inte MÅSTE köra tokpass. En halvtimme, liksom. Det klarar man!

I dag behövde jag emellertid 40 minuter(* för att fylla veckans beting, och jag måste erkänna att i dag var en dålig dag, jag körde inte en minut mer än dessa 40 minuter! Roddmaskin och hantlar. Svetten sprutade, men kul och energiskt kändes det INTE.

Nyser påfallande ofta, det gillar jag inte alls. Många är förkylda nu, jag har inte TID! Vill inte spräcka träningssviten, nu när jag äntligen är igång (även om det nu var motvilligt i dag).

Måndag är egentligen gymdag, men i morgon har vi kvällsmöte – GRRRRR! – på jobbet, så jag tvivlar på att vi hinner hem i tid. Så kan det vara. Vi ska jobba över lunchen, så lunchpromenad spricker också. Vi får se om jag kan smita ut en stund ändå, jag blir körd i huvudet om jag ska sitta inne från 8-20.

från gårdagens promenad…

*) OK, det blev extrabonus i går i form av vår tvåtimmars långpromenad runt Söder, men jag tyckte att vi gick lite för långsamt för att jag riktigt ska vilja räkna det som träning. Minst 5 km i timmen ska jag hålla för att få räkna promenader som träning har jag bestämt.

 

(jag skriver lika kasst och oinspirerat som jag tränar i dag, känns det som. uff.)

2 svar

  1. Har varit på en föreläsning med Lanefeldt en gång, hon har energi den kvinnan 🙂

    Du är duktig tycker jag!

    11 september, 2012 kl. 17:44

    • Tack! Det blir lätt så att jag jämför mig med min träningstok till sambo, och då känner jag mig slö och rutten 🙂

      12 september, 2012 kl. 18:04

Kommentera

