en kvinna, två katter och en massa tjöt

inte så kaxig

Nu börjar de, helvetesveckorna när jag är dubbelbokad å det grövsta. Uppstartsmöte i går —> stress i själen (hahahaaa – det var till råga på allt två olika chefer som trodde att de hade fått mig två dagar per vecka, m a o så är jag rent teoretiskt uppbokad nio dagar per vecka nu ;)) —> många vakna timmar inatt. Somnade vid fyra-snåret i morse, sen upp igen, klev in på jobbet strax före 08.00 – stämplade ut igen kl 20.20. Jo, jag unnade mig 20 minuters rask promenad på lunchen, det behövde jag för att hålla mig vaken. I går jobbade vi hela lunchen, och jag blir jäääätteseg på eftermiddagen då. Efter lunchpromenaden i dag rasslade det på riktigt bra och jag fick massor gjort.

Det är det där med sömnlösheten som oroar mig lite, annars ska det nog funka. Många av småbarnsföräldrarna på jobbet är förkylda nu och jag vill iiiiiinte bli smittad av dem, småbarnsvirus är GRYMMA! Så länge man sover bra och spritar sig duktigt brukar det gå ganska OK, men jag vet vilket lätt byte jag blir för minsta lilla virus när sömnen sviker… men nu ska jag inte oroa mig för det OCKSÅ. I natt fuskar jag med sömntabletter, så får det bli! Efter fyra timmars övertid är jag så uppe i varv att det kommer att skita sig kapitalt annars.
Kvällens planerade träningspass frös inne (när man kommer hem från jobbet strax före 21 är det rätt svårt att motivera sig för en timmes promenad), men i morgon ska vi till gymmet och tanka endorfiner igen. Jag hoppas att kvällens massiva insats gör så att vi kan åka hem i tid!

Ja, ni ser. Så här rolig är jag nu. Jobb och träning. Så får det vara en månad framöver (men JÄKLAR om de drar in mina två semesterdagar kring bokmässan, då blir jag inte go’ att tas med!)

6 svar

  1. *kram*

    4 september, 2012 kl. 20:17

  2. E

    Jag VET att det bara är under en tidsbegränsad period men jag blir orolig iallafall. VAR RÄDD OM DEJ! Annars får du med mej att göra, då kommer jag hem till dej och sätter mej på dej ett par dagar. Kanske inte så vilsamt iofs men ändå… :0)

    4 september, 2012 kl. 20:53

    • Du är rar! Jag är också lite orolig, jag har ju inte varit frisk så JÄTTELÄNGE, men jag tror och hoppas att jag kan hantera det! Annars får du sätta på mig, eller hur det nu var 😉

      4 september, 2012 kl. 20:58

  3. Sitter här och funderar lite grann … det finns ett ord … NEJ? NEJ!
    Prova! 😉

    5 september, 2012 kl. 05:20

    • Siv

      Ja ÅÅÅÅÅH, det tänkte jag ju inte på såklart!

      Eh, jag och mina tre närmaste chefer sa nej, det eskalerades ner till ett visst rum i Berlin där det sas ”just get it done”.

      Så här är det, och jag har tagit den här tjänsten. Men jag måste ju få berätta hur det är när det är så här också. Jag blir lite less på att höra om avundsjuka och lyxigt jobb och yadayada. En aningslös släkting skrev för några dagar sedan att jag lever dennas dröm – och jag kunde säga att ”jag tror inte att du riktigt ska se det så”.

      5 september, 2012 kl. 06:53

Kommentera

