en kvinna, två katter och en massa tjöt

klang och jubel!

Joy and happiness! Vaden har blivit bättre snabbare än jag vågade hoppas på, så i dag cyklade vi iväg till gymmet för ett testpass. Jag tänkte att i värsta fall kunde jag ju skippa benövningarna, även om det är dem – speciellt benpressen – som jag perverst nog (jaja, det beror på vem man frågar) sitter och längtar efter på jobbet.

Efter en lite skrajsen inledning kunde jag konstatera att vaden höll! Jag kunde trycka på för fullt och ååååååh vad jag behövde det. Nu är jag mycket gladare igen, efter några lite frustrerade dagar. Att kroppen går sönder samtidigt som det tas svåra beslut på jobbet är ingen bra kombo om man som jag gärna tränar bort ilska och oro. Vi körde ben, bröst och axlar och det gick så bra att vi totalt glömde bort tiden, de fick köra ut oss när de stängde. Hoppsan.

(de stänger gymmet 30 min innan porten låses – folk ska väl hinna byta om. nu är vi såna som duschar och byter om hemma, så det var egentligen ingen fara att vi råkade dra över tio minuter. så det så.)

min absoluta absoluta favoritövning – benpress

Ny nivå på i-landsproblem: jag körde hemma-SPA med scrubb-creme och allsköns mys när jag kom hem. Var så skakig efter passet att jag ganska snabbt fick glömma föresatsen att avsluta ego-gullandet med ögonbrynsplock – jag hade nog pickat ut ögonen med pincetten om jag ens hade försökt 😉

Kommentera

