en kvinna, två katter och en massa tjöt

det lönar sig att gnälla?

Nej, det gör det nog ganska sällan, men jag rensade ur mig några kg träningsfrustration och SI, så fick jag den där Perfekta Promenaden som jag längtat efter! Vi hade bestämt att vi skulle gymma i kväll, men när vi kom hem var vädret så ljuvligt att jag absolut inte ville träna inne.

Stack ut på en 5,6-kilometerspromenad, testade en av slingorna jag klurat ut på förhand. Ja.Tja. Den var bitvis så gyttjig, så njä, jag tar nog en lite annan vända nästa gång.

Det går fortfarande inte så snabbt som jag vill, men det som VERKLIGEN är ett framsteg är att jag får mycket mycket mindre ont i ryggen nu än jag fick de där första promenadpassen tidigare i sommar. Det är guld värt!

När jag kom hem tog jag en kvart med hantlarna i källaren också.

Jag körde dessutom en stund med ”rullen” – en liten billig grej från Biltema som tar fiiiiiint på hela ”corepaketet”. GRYM träning för rygg, mage, axlar och armar (man står på knä och rullar ut så långt man orkar – håller där, det svider i musklerna, vill jag lova – och så rullar man sakta tillbaka in mot kroppen igen, upprepa så länge du orkar)!

Man behöver inte köra nån lång stund för att känna av att man lever dagen efter. Det gäller t o m såna där vältränade typer som han jag bor med!

Kommentera

