en kvinna, två katter och en massa tjöt

det där med träningsmålen…

…jag kanske ska vara rättvis mot mig själv. När jag började träna i juni satte jag upp ett ganska snällt (det är dumt att börja för tufft) mål att jag ska träna minst 180 minuter i veckan de första månaderna. Förra veckan blev det 243. Det jag gnällde om i förra inlägget är att det inte går BRA! Jag förbättrar mig inte så snabbt som jag är bortskämd med att kunna göra. Saker som inte ”ska” göra ont gör ont.

Men det är bara att hänga i. Som jag har konstaterat förut, man får inte mindre ont av att inte göra något alls, där jag känner att ledbanden tar stryk får jag försöka hitta en bättre ”arbetsställning” tills de börjar hänga med. ”Vila sig i form” fungerar på väldigt väldigt få kroppsdelar…!

Kommentera

