en kvinna, två katter och en massa tjöt

träningsveckan började bra, men sen gick det bara utför…

Skulle ut och träna bort mensvärk men fick så ont efter 2,5 km att det bara var att ta myrsteg hem igen den sista kilometern. Hej då långpromenad. Hade tänkt testa en ny slinga vidare, men det får bli en annan dag. Nu blev det 3,4 km, bättre än ingenting men inte riktigt vad jag hade tänkt mig – det är ju på helgerna man har tid att ta långpromenader.

Dåligt hemmaträningspass i torsdags (roddmaskin + hantlar) också, jag har nog nått den där fruktade platån när det går tungt nu. Hoppas verkligen på snar bättring!

Kanske kan få med mig K till gymmet i morgon…! Det vore skönt.

Liiiite för mycket mygg för att sätta sig och njuta tyvärr

3 svar

  1. kajo

    Jag har ett bra tips: distanspromenadsällskap. Skaffa ett bra mobilabonnemang med 0 kr/min samt ett bra headset, ring upp din kompis och gå. Kilometer som bara försvinner, en timme i ett nafs.

    26 augusti, 2012 kl. 17:40

    • Siv

      Eftersom jag avskyr att prata i telefon så var det inte nån bra idé i mitt fall. Det är inte motivationen som brister, det är kroppen som är trasig 😦

      26 augusti, 2012 kl. 17:47

    • Siv

      (jag är ju tvärtom – när jag promenerar/cyklar/ror vill jag bara vara i mina tankar, så jag vill inte ens ha promenadsällskap. enda gången jag vill ha träningssällskap är på gym!)

      26 augusti, 2012 kl. 17:48

Kommentera

