en kvinna, två katter och en massa tjöt

tjurigt

I kväll tog jag liten runda mest av princip – ”du ska banne mig inte sitta inne i finvädret, [fult ord som inte ska upprepas här]!”.

Det blev en dryg timme extra på jobbet, och så handla mat på det, så det blev lite sent innan vi var hemma. Då känns det ännu skönare att faktiskt inte bara dö i soffan fastän det är det man helst av allt kanske vill göra.

löven börjar trilla…! iiiiih. vill ha kvar augusti i flera månader till…

Utan mygg och köttigt enoooooorma skavsår – 😉 – hade det kanske blivit längre än bara 3,2 km (”lilla rundan”). Jag är ganska nöjd ändå att jag tog mig ut alls, det var nog hiskeligt bra för den lite stela dagen-efter-första-gympasset-kroppen. Har inte jätteont, men visst tusan känns det. Det lär nog bli ännu värre i morgon, så brukar det vara.

Mötte en viss sambo halvvägs också. Kul!

vackra vackra promenadvägen. just här var det emellertid så mycket mygg att jag nästan fick panik. in i ögon, mun, näsa – överallt.

När det gäller gymmandet tar jag hjälp av min inre snåljåp. Stort fett 900:- i dagboken – så mycket kostade kortet fram till nyår (de säljer bara ”terminsvis” eftersom de bara har öppet när skolorna är öppna). Ett pass = 900:-/pass. Två pass = 450:-/pass, etc. Kan väl erkänna att om man ser det så (hur ska man annars se det, egentligen?) så betalade jag VÄLDIGT mycket pengar per pass på Friskis för två år sen. Uff. Det blev ett antal yogapass, men inte mycket mer…

PS hur många killar skulle ha lust att blogga om att tjejen tar mer i benövningar än de gör? han är en bra en, min kille. fast det visste ni ju redan.

Kommentera

