en kvinna, två katter och en massa tjöt

dagens träning

Det är nog tur att jag tränar mer och mer så att jag kan försvara mig – i natt vaknade jag av att Kristoffer slog mig i huvudet. Han hade drömt (jojo ;)) att en bok höll på att trilla ner och så måste han fånga den. Uhuhu. *host*

I dag persade jag REJÄLT i roddmaskinen igen. Körde 12 + 12 + 10 minuter, sista tian drog jag upp belastningen två snäpp. Jag kör fortfarande hög intensitet och relativt lätt belastning för tummens skull. Hade lätt kunnat köra ännu längre i dag, men vill stegra långsamt (32 minuter förra passet).

Varvade – för att inte ledas ihjäl, ni vet – med 40 reps med hantlar för respektive biceps, triceps, axlar och bröst. I dag gjorde jag det sittande på min nya gymboll – då tar det extra bra eftersom man måste hålla balansen samtidigt.

Nu har jag kommit dithän att jag på fullt allvar sitter på jobbet och längtar efter att få träna. Nästa vecka öppnar idrottshuset (simhall + gym) här i Brukshåla, det ska bli härligt! Längtar efter att kunna köra riktiga gymmaskiner åtminstone ibland, och baddräkten behöver också luftas. Eh, blötas.

Det är det där i början – när man väl kommit över första paniken (de första passen när man inte har tränat på länge är ju sällan JÄTTEKUL…) så går det snabbt snabbt framåt. Jag vet ju att platån kommer förr eller senare, men den dagen den sorgen.

Kommentera

