en kvinna, två katter och en massa tjöt

dagens bästa träningslåt

32 minuter roddmaskin, 2,4 fiktiva kilometer. Bästa passet hittills. Där ser man vad bra mat i lagom tid före passet gör! Efter 27 minuter kände jag mig fortfarande så fräsch att jag höjde belastningen två snäpp och körde två minuter extra på pin kiv.

10 minuter yoga för att träna ner efter passet, det tackar nacken och trapezius-paketet lite extra för.

Nu börjar kroppen svara så bra att jag snart vågar mig ut på cykel/pw igen. I den usla form som jag var förut fick jag bara ont – så får man göra ibland: gör något annat, välj det som ger träning men inte gör ont, testa sedan igen med det som inte funkade förut. Rodden tar så pass bra på rygg/mage också, så nu borde min scoliosarga rygg reagera lite snällare. Det är det där med den naturliga muskelkorsetten…!

Kommentera

