en kvinna, två katter och en massa tjöt

det blir sällan som man tänkt (men väldigt bra ändå)

I dag skulle det bli strålande sol sa alla väderleksrapporter – jag tänkte ”kanske den sista riktigt varma läsdagen i hängmattan, med en och annan skvätt ogräsrens för motionens skull”, men solen lyste (bwaaahaha) med sin frånvaro. ”Ska vi åka nånstans?” undrade K. Tja, var då? Lite närturistande kanske?

Det blev en tur till Vingåkers Factory Outlet, INTE min kopp te, men oh så mycket vackert vi såg utefter vägen.

När jag halvpendlade ner till Oskarshamn under 2005 så åkte vi alltid förbi Stora Sundby, man skymtade slottstaket ovan trästopparna och jag var så otroligt nyfiken – hur ser det ut? Slottet är privatägt, så man får inte gå speciellt nära, men en tur i parken får man ta mot en tjuga. Det kunde det ju vara värt, tyckte vi.

Riktigt tjusigt sagoslott, det såg nästan inte svenskt ut (hur nu ett svenskt slott ser ut, bah, så kan man ju inte generalisera, men…).


Så kom vi hem, åt lite mat och tog det rätt lugnt. Kristoffer bestämde sig för att sticka ut och cykla lite CX och då kunde ju inte jag bara sitta kvar och slöa framför OS. Tänkte köra lite lugnt och snällt, mest av princip – ”ey, kroppen, tro inte att du får sagga ihop bara för att det är lördag” – men det blev ett väldigt intensivt, tufft och BRA pass. Kände mig superstark! Skön känsla.

Fortsatte roddandet med 25 minuter jämn, medelhög belastning och väldigt hög intensitet. Svetten sprutade och jag kände mig GRYM. Tråkigt nog så råkade jag nollställa räknaren efter andra styrkesetet, så det blev inga antal meter i dag. För att vila tummen så varvade jag rodd med hantelpass. 4 x 20 set vardera bröst, axlar, biceps, triceps. Lätta hantlar men hög intensitet. Skönt! Sammanlagt ungefär 40 minuter med hög intensitet – både muskler och konditionsträning i ett skönt och effektivt paket.

Dagens soundtrack (tema disco, igen – men inget mer Alcazar på ett tag):
AVICII Silhouettes
DAVID GUETTA feat NICKI MINAJ Turn Me On
LOREEN Euphoria (Alex Moreno Remix Radio Edit)
NICKI MINAJ Starships
FLO RIDA feat SIA Wild Ones
DANNY SAUCEDO Amazing (Maison & Dragon Radio Version)
BASTO & YVES V Cloudbreaker
SWEDISH HOUSE MAFIA vs KNIFE PARTY Antidote
MARTIN SOLVEIG The Night Out (Maison Remix)
NAUSE Mellow
ADRIAN LUX feat JOCKE BERG All I Ever Wanted
SEBASTIAN INGROSSO & ALESSON feat RYAN TEDDER Calling (Lose My Mind)
AXENTO Lego

Kommentera

