en kvinna, två katter och en massa tjöt

det går åt rätt håll

Den där roddmaskinen alltså – jag ger mig inte. Med jämn, medelhög belastning höll tummen i 25 ganska intensiva minuter (kom fler ”fiktiva” meter så än när jag kör intervallprogrammet, faktiskt). Bra! Men så tråååååååååkigt det är att inte köra intervall. Leds halvt ihjäl! Inte ens Alcazar kunde råda på trökigheten i att bara mala och mala och mala i dag, det är kanske dags att byta skiva igen.

”Yogade ner” och stretchade i tio minuter efter passet, urskönt. Kan fortfarande gå ner med handflatorna i golvet med raka ben, inte illa för en 44-åring, faktiskt. Man kan invända att jag bara har korta små taxben, men varför basha sig själv? 😉

Snart har den första jobbveckan passerat och det var verkligen full fart från första stund – men man hinner åtminstone inte ha tråkigt trots att det snudd på är tomt på kontoret fortfarande.


han min fina njöt i hängmattan i Torsmo redan 2008

Fokar på alla små ”minibreaks” som jag kan njuta av framöver. Vi får snart en härlig helg med Lotta och Suz i Torsmo/Mora, i slutet av september har jag semester i två dagar för att kunna vääääältra mig i bokmässan (vi har köpt seminariebiljetter till alla dagar, kruxet är bara att det är fyra-fem olika föredrag varje timme och det är sällan färre en två fantastiska föredrag samtidigt – vi får kasta tärning tror jag). I oktober ska vi njuta av en fyndvecka på Rhodos. Massor massor av små delmål att längta till.


Rhodos a la 1600-tal – coooooolt

4 svar

  1. Delmål är bra. Och nödvändiga!

    9 augusti, 2012 kl. 19:39

    • Jaa! Hade det inte varit för Grekland så hade vi tyckt synd om oss som bara fick två sommarsemesterveckor i år 😉

      9 augusti, 2012 kl. 19:44

  2. E

    Aha, tror du är nåt på spåren där. Det är små minisemestrar man ska ha. Nu ska jag bara komma på ett sätt att fylla på kassan sen ska jag också förgylla vardagen. Heja Siv! :0)

    10 augusti, 2012 kl. 17:50

    • Delmål och minigrejor är da shit, och det där med ”många bäckar små”…!

      12 augusti, 2012 kl. 15:57

Kommentera

