en kvinna, två katter och en massa tjöt

nej, det var inte min träningsdag i dag…

Efter två dygn hos Suzann och Lotta var jag verkligen TOKSUGEN på att träna. Jag hade sett en hel bunt snygga och vääääldigt vältränade sportflator på Pride, och vi gick visserligen så mycket torsdag-fredag-lördag att vi KVED över våra värkande fötter varje em/kväll, men det är ju det där med att man äter och dricker en massa gott också.

Suzann höll bl a föredrag med Renita Sörensdotter. Renita gillar att träna 🙂 Otroligt snygga axlar och armar!

Eftersom det förra roddpasset gick så otroligt bra var det roddmaskinen jag tänkte nyttja igen i dag. Bytte intervallprogram, lade på ett viktsteg och grep (bokstavligen ;)) mig an uppgiften men… AJ! Jag har dragit till en sena i tummen, och rodd är förvisso en core/ben-övning av rang men det är svårt att få de musklerna att jobba när man inte ens orkar greppa ordentligt runt handtagen med tummen. På låg belastning gick det OK, men så fort staplarna kröp uppåt så gjorde det ont så ont. Gav upp efter elva minuter. Att fortsätta på envishet hade inte förbättrat tummen. Det är ju en dag i morgon också. En dag då jag återgår till jobbet, så fungerande händer är ett plus!

det är ganska mycket som är osmickrande med denna bild – men jag ser i alla fall GLAD ut, och det var jag. Lotta och Suzann tog bilden uppifrån flaket där de stod och glamourjäste medan jag slavade på och såg till så att ingen glad paradare eller åskådare skulle råka hamna under hjulen på RFSLs lastbil i Prideparaden

Ja, men en powerwalk då? Drog på skorna. AJ igen. Gårdagens hjulvaktande i Prideparaden gick visserligen lååååångsamt (så här illa har det aldrig varit, tror det tog oss tre timmar från Humlan till Zinkensdamm) men värmen och nötande grus hade resulterat i ett söndertrasat skavsår ovanpå (!) högerfoten, och en lilltå som är en enda stor blåsa på vänsterfoten. Skavsår är sånt som jag oftast brukar kunna förtränga, men i dag gav jag bara upp.

Återstår cykling, men nu är jag på så otroligt dåligt humör så nu får det vara. Jag provar i morgon igen. Går ut och drar lite ogräs istället. Jag säger som jag sagt förut: den som inte inser hur mycket träningsvärk man kan få av DET är varmt välkommen hit för att besegra de eländiga tistlar och klasespireor som kommer upp igen och igen och igen…

Kommentera

