en kvinna, två katter och en massa tjöt

Andra cykelpasset

Det är inte JÄTTEROLIGT att cykla när man får mer ont i nacke, armbågar, händer och, eh… ja, i ”kronbladen” (ja, vafan, tänk SJÄLV) än i BENEN när man cyklar, men jag antar att det är ovanan.

Min sambo smyger på nya leksaker på min cykel 😉

Denna lilla pryl bara SATT där helt plötsligt i dag. Den är både kul och frustrerande, kul när det går upp (när jag drog fram i 34,1 km/h hojtade jag ”wooohooo”), trist när det går… tungt.

Fiser på i rätt lugn takt. Rätt dumt att ta i så man får blodsmak de första passen. Två ganska lugna mil blev det, men flåsade? Ja, usch ja.

Satt en stund på en stubbe utanför Hallsta och glodde på en spegelblank Strömsholms kanal.

Regnvåt asfalt och syremättad luft. Doften av Spirean i dikena följer en. Sverige när det är som vackrast.

Men: Inte ens KOSSORNA är trevliga i Hallsta! (*

Jag brölade ett glatt ”MUUUUUUUÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH!” både på ner- och uppvägen, men de låtsades inte ens se mig. Jag säger bara ”det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte håller ihop” och tänker sen ”hamburgare, mina vänner, om ni har TUR blir ni hamburgare”.

————————————————-

*) Hallstingar och Suringar SKA vara i luven på varandra. Ta’t inte så allvarligt.

Kommentera

