en kvinna, två katter och en massa tjöt

Bättre sent än aldrig

turbo i bilen och turbuhaler i väskan. ja jäklar.

 

Bricanyl. VARFÖR vägrade jag astmamedicin i så många (9,5) år? Dumt, dumt, dumt. Detta är ju himlen.

Det tar emot – även om man vänjer sig snabbt – att dra ner pulver i luftrören, men JISSES.

Är det så här det känns att ANDAS? Åh. Ljuvligt. Nu ska jag erövra hela världen. Eller nåt. Man orkar onekligen mer när man andas som man ska (men det vet man ju inte förrän man VET hur bra man KAN andas). <— lite samma sak som varje gång man får nya glasögon, ”ah, är det så HÄR skarpt man kan se”? 😉

Jag ska bli en duktig flicka. Jag ska göra som folk säger till mig. Åtminstone ibland.

9 svar

  1. Revaxör, så kanske du börjar lyssna till mig?

    19 juni, 2012 kl. 16:22

  2. Tacka fadern min, som var med och lanserade det hela. Även om han inte uppfann det.

    19 juni, 2012 kl. 16:54

  3. Kristin

    Förklarar lite tydligare lillsorks (tio månader gammal) lycka när han ser astmainhalatorn, hugger tag i den och bara trycker den mot ansiktet. Och så sticker det i modershjärtat vid tanken på hur hans andning är mellan doserna.

    19 juni, 2012 kl. 19:12

  4. Heja!

    20 juni, 2012 kl. 09:27

  5. Kristin

    Jag fick det att låta mycket värre än det är, märker jag vid nygenomläsning – han har förkylningsastma, så det är inte så att han har ansträngd andning jämt. Och medicinen hjälper jättebra dessutom, så det är helt OK. (Vilket så klart inte hindrar modershjärteknip. Men det får jag även av att tänka på hur storsork hade nedsatt hörsel i fyra år innan sjukvården reagerade – i dag var det sommarfest på dagis och barnen sjöng och för första gången någonsin sjöng han med. Tro fan det, han har ju inte hört vad de sjungit tidigare. Och så får jag modershjärteknip när jag tänker på hur mellansork hamnat i kläm mellan öronbror och astmabror hur mycket vi än anstränger oss för att se honom också. Anyway.)

    20 juni, 2012 kl. 19:43

Kommentera

