en kvinna, två katter och en massa tjöt

a day well spent

Det är inte LITE man hinner med på en ledig onsdag när man faktiskt sovit ganska OK natten innan. Jag har läst en massa (what a surpriiiiiise!), lagat gooood mat, gjort tårta, grävt ner tre krusbärsbuskar samt en tuva lupiner och… ja, än är inte dagen slut. Tänkte avsluta dagen med att meka lite halsband.

Köpte ett billigt storpack frysta cevapcici från Lidl, myyyyyycket gott! Lade ut dem i långpanna och stekte dem i ugnen, det blir saftigare än i stekpanna (faktum eller inbillning? who cares, jag gillar’t så). Hittade ett recept på coleslaw på ica.se, den varianten testade jag som tillbehör med mycket lyckat resultat.


Nu vore jag ju inte jag om jag inte modifierade receptet en aning. Bytte ut sockret mot ett halvt Granny Smith-äpple, och hade dessutom bara citronmajonäs hemma. Drog väl i 2-3 ggr mer av senapen också… Funkade finfint. Fräscht, billigt och gott.

Jag fick för mig att vi skulle ha tårta också, 6 juni till ära. Jag hade tänkt testa det där med att göra marsipantårta, men hann glömma marsipanet medan jag skivade bananer och hackade choklad, så det blev min vanliga variant. Det duger det också, men vad ska jag NU göra med marsipanet…? 😉


Ett svar

  1. *Like*

    8 juni, 2012 kl. 20:35

Kommentera

