en kvinna, två katter och en massa tjöt

packningslogistik

Trillar av en slump in på en blogg jag aldrig läst förut, ser att bloggaren är på weekendresa i en stad längre söderut i Europa. Hennes väska kom fel, den kom inte fram förrän efter en dag, så hon ”blev tvungen” att springa runt på stan för att köpa nytt smink OCH EN NY PLATTÅNG det första hon gjorde. För en weekend. Eller snarare, för det dygn det tog innan väskan kom fram.

…och jag tänkte GUD så skönt att vara en slusk – eller vad jag nu är, men såpass ickefåfäng som jag är – och inte känna så!

Det kan bli trixigt med väskor framöver, det BLIR några dagars jobb i Italien men ännu oklart när (har jag tur får jag veta de kommande dagarna och det vore skönt för sen är jag inte hemma förrän det isåfall är dags att åka, och det vore skönt att slippa boka jobbresor från annat land när man själv är på semester yada yada).

I värsta fall – men det går ju att leva med! – får jag packa två väskor, för det kan bli så att jag får vända på Arlanda och åka till Italien direkt efter London. Inga problem alls, det är ju bara att ha en liten jobbväska packad som får ligga i bilen. Kruxet är väl att jag inte vill ha jobbdatorn liggande i bilen i flera dagar, men det får bara lösa sig på något vis och det kommer det ju att göra också.

Jag har väl blivit luttrad med åren, jag packar alltid viktiga måstesaker (deodorant, tandborste, medicin, ett par rena trosor) i handbagaget för att slippa springa ut och handla vid eventuell bagageförsening. Smink tillhör inte mina måstesaker, fast det kanske borde 😉

2 svar

  1. Kurt

    Att folk handlar som tokar om bagaet försenas beror ju på att reseförsäkringen tillåter det.

    10 maj, 2012 kl. 06:22

    • Ja, det är väl jag som är en dum en som tycker att man inte måste utnyttja pecis allt i onödan. Tyckte mest det verkade besvärligt att spendera en massa tid på en kort weekendsresa för att handla upp sig på saker som man redan har…

      10 maj, 2012 kl. 12:15

Kommentera

