en kvinna, två katter och en massa tjöt

väldigt MYCKET måndag

När vi åkte hem från jobbet i fredags sa K ”Grannen ringde, han har råkat fälla ett träd över vår telefonledning”.

Suck. Jo, det var alldeles OK med en kliniskt datorfri helg (sällan haver SvDs pappersupplaga blivit så lusläst ;)) förutom det lilla faktum att jag skulle föra över pengar till en vän. Nej, det gör jag INTE via lilla fönstret på Xperian. Jag sladdar alltid på knapparna på telefonen (de som läser mina mobilstatusar på fejjan vet ;)), och det har jag inte lust att göra när det är pngar inblandade.

Sålunda tog jag med bankdosan till jobbet i morse. Jag visste att Nordea skulle köra serverfix tidigt i går morse, men efter ett år med jävligt taskig tillgänglighetsprocent så trodde jag att de hade lärt sig NÅGOT.

Det har de inte. ”tekniskt fel”. Tekniskt fel, tekniskt fel, timme efter timme. Wow, det ser ut som om jag måste gå IN på banken på lunchen. Fysiskt. Bra jobbat Nordea. Det är ingen katastrof att behöva ta en promenad- jag har ju möjligthet att göra det (den här gången) – men att de fortfarande har mage att ta fullt betalt för sina tjänster för i år och förra året är urkasst.

Jag sov 3,5 timme i natt. Då blir man extra lätt att tas med. Tjoho.

Och så kom det äcklig snö.

I morgon åker jag till Tyskland igen, denna gång tråkigt nog utan att passera Berlin. FMEA-kurs (go google). Jojo minsann. Vi får hoppas att jag sover bättre i natt 😉

PS Nordea borde också fundera på en FMEA-kurs.

2 svar

  1. Fy! Har också Nordea. Man lär sig att betala räkningar andra tider än slutet av månaden eftersom det då ALLTID är krångel. Men idag är det ju inte ens slutet av månaden, det är den 19. Skitbank!

    Kram till dig!

    19 mars, 2012 kl. 17:33

  2. Gnällspiken

    Byt bank, Nordea är dyr och känner inte till ”service”

    19 mars, 2012 kl. 20:46

Kommentera

