en kvinna, två katter och en massa tjöt

the art of staying awake

Det svängde fram och tillbaka så snabbt att jag snudd på blev sjösjuk, men i fredags eftermiddag blev det äntligen klart att kursen i Berlin blir av trots allt. BRA! Möte hela onsdagen, kurs torsdag-fredag. Hoppas hinna ta en fin Berlinpromenad på onsdag kväll om inte annat.

Kursen blir en utmaning. Ett brittiskt universitet kommer dit för att köra den, normalt är det en femdagarskurs a 40 timmar men vi anses vara så upptagna så vi ska klara av den på två dagar. Torsdagen kör vi 8-19 (men vi lär sitta länge för dagens sista pass är en simulering a la datalab som måste bli färdig inför dagen efter). Earned Value Mgmt är bland det tristaste som finns, men det är nyttigt att köra igenom då och då. De andra deltagarna är typ-25-åriga-påläggskalvar från hela företaget world wide, snabbtänkta pojkar som läst vid alla de Fina Universiteten (har träffat en del av dem förut). Jag försöker att inte döma ut mig själv på förhand, men lite läskigt är det.

FÖRDELEN med allt hattande fram och åter förra veckan är i alla fall att jag istället för att BARA vara skräckslagen för de där kursdagarna nu faktiskt – med förra veckans besvikelse de där timmarna som det var avbokat i åtanke – ser fram emot den.

Håll en tumme för mig. För att jag håller mig vaken och för att jag inte får sitta där med dumstrut i ett hörn.

Ett svar

  1. E

    Äsch då, inte fasen behöver du ha nån dumstrut heller. Du kommer sätta ungtupparna på plats så klart! :0) Ha det finfint!

    28 februari, 2012 kl. 17:09

Kommentera

