en kvinna, två katter och en massa tjöt

småskvättarna

Vi har en mycket liten, mycket söt och dessutom mycket hetlevrad liten kattflicka på besök i några dagar. Hilda är en Helig Birma på 1,5 år. Silkeslen. Kaxigare och argare lillkatta har man sällan sett.

”Jag är inte rädd för dig” sa jag och slevade upp henne i famnen för att pussa henne på magen. Jag fick två snabba hugg över näbben (jag skyller mig själv!) som sprutade blod och svullnade upp a la Linda Rosing.

Och så insåg jag hur det var en sån sak som skulle kunna få mamma att garva oavsett hur ont hon hade. Jag samlar fortfarande på små historier att roa henne med, fast det inte behövs.

Kommentera

