en kvinna, två katter och en massa tjöt

jag har inte riktigt orkat förut…

…men det går runt en smårolig skämtbild nu, "om du är otålig på arvet" och så en underskrift av ett av de utskällda vårdföretagen. Mamma råkade ut för Det Andra Stora Vårdföretaget, och som sagt, jag har inte orkat förrän nu:

På två veckor hann de
1) ställa in en ögonoperation för att de hade glömt att de hade lovat mamma att få duscha på morgonen på "fel" dag (ingen dusch = ingen operation, så istället för att frångå schemat och duscha henne så ställde de in en op som hon hade väntat på i över ett år)
2) slarva bort en av hennes nycklar så att jag fick betala för ett nytt lås till hennes lägenhet. Vems nyckel JAG fick undrar jag fortfarande (jag lämnade tillbaka den, hoppas de hittade rätt ägare).
3) Efter att mamma hade dött så råkade de skicka dubbla räkningar. Råkade. Tur att jag noterade det, efter en närståendes död är det annars lätt att man drunknar i all pappersexercis och bara betalar allt för att bli av med det.

Inga dåliga missar på två veckors "vård"-tid!

4 svar

  1. Fy faaaan, rent ut sagt… 👿

    7 februari, 2012 kl. 15:19

  2. Det är så hemskt att jag mest av allt vill sätta mig ner och grina men man får bita ihop och kämpa vidare i den politiska kampen mot privat vårdbolag med vinstintressen!

    7 februari, 2012 kl. 21:40

  3. 😦
    Vård ska INTE skötas av vinstdrivande företag.

    7 februari, 2012 kl. 23:20

  4. siv

    Det var mycket mycket krångel i Större Staden – där det var kommunalt – också. Tråkigt nog så är det ingen bransch som verkar inspirera NÅGON, oavsett vem som driver. Inte konstigt det när de oavsett kommunal eller privat ledning förväntas göra allt på ingen tid alls?

    I fallet med Företaget i lilla samhället så tror jag att det är svårt att hitta motiverad och vass arbetskraft, som i många små samhällen. I ett annat litet samhälle där jag betraktat (den lokala, i det fallet kommunala) vården var det helt sonika att de fick anställa de som fanns, punkt slut, och det var inte alltid en lämplig samling.

    8 februari, 2012 kl. 07:55

Kommentera

