en kvinna, två katter och en massa tjöt

denilsediment

Om man nyss har bytt plats för sina dagliga mediciner så ska man inte ha en burk Stilnoct stående där de BRUKADE stå förut. Åtminstone inte om man är tankspridd. Det har jag lärt mig i dag.

Jag hann dricka en halv kopp kaffe innan jag började känna mig väldigt underlig. Gick ut i badrummet, såg en av mina RIKTIGA mediciner, som jag SKA ta, och insåg mitt misstag.

Vi skulle ha dragit iväg till Molkom över dagen för att städa mammas lägenhet, efter två Stilnoct var det bara att glömma. Tillbaka till sängen igen. Jag har gått rätt kraftigt minus på sömnkontot den senaste veckan (det gör jag varje arbetsvecka, det är ju bara så) så det kanske inte gjorde så mycket egentligen, men Molkom får vi ta i morgon istället och det är aningens surt för söndagar är så perfekta fixa-allt-inför-kommande-vecka-dagar, vare sig det är med storkok, tvättstugesessioner eller bara fundera och planera i största allmänhet.

Nu har jag ställt burken med sömntabletter på ett smartare ställe 😉 Hoppas jag.

Den gångna veckan var i alla fall den bästa arbetsveckan sen jag minns inte när. Har känt mig som en värdelös medarbetare på jobbet hela hösten, jag har tvingats vara borta mycket och när jag har varit där har jag mest bara varit trött och tankspridd. Det får min inre prestationsneurotiker att må jäkligt illa (det spelar ingen roll hur mycket jag vet varför/hur mänskligt det är), och så är den onda cirkeln igång. Den gångna veckan hann jag massor, fixade saker som jag inte var säker på hur bra jag skulle fixa och som kronan på verket kom besked om att jag äntligen ska ner till Berlin och jobba lite igen i februari. Det har jag längtat efter.

Nu satsar jag på en bra arbetsvecka till. En dag i taget. Så är det. För oss alla. Amen.

…och så är vi ”barnvakt” igen. S är i Finland för att begrava sin mormor, så Sillen bor hos oss över helgen. Det är så MYSIGT (ja, inte att S är på begravning, men att vi får låna Sillidillinen)!

What? Skulle ”smågrabbarna” härja tillsammans? Bajsar björnar i skogen?

De tre kattpensionärerna tittar bara lite trött på dem innan de somnar om. Gott så.

Kommentera

