en kvinna, två katter och en massa tjöt

omtagning

Nej, nu börjar jag om!

Under helgen har jag äntligen planterat om en aloe som växer finfint och har skjutit massor av skott! Nu får den större kruka och kan bli ännu större. Me like. Har också ”jordat iordning” två krukor till så att jag kunnat plantera de sista av mina dedelkärnor, så nu ser jag fram emot resultatet!

Har också gjort ett storkok med toknyttiga linssoppan, och igår gjorde jag en massa roliga färsbiffar med annorlunda kryddning. Guld värt att ha i matlådorna kommande vecka.

Och så har jag hittat massor av kul saker när jag har sorterat bland mammagrejorna vi plockade hem i tisdags. Hittade bl a ett utskrivet reportage som en skolkompis gjorde 1981, hon intervjuade Thåström efter en spelning som jag ocså var på (jag var grön av avund för att hon fick träffa honom), frågade henne idag om hon ville ha det och hon blev jätteglad. Det ligger på köksbordet, frankerat och klart. På bordet ligger dessutom en bok som ska till Sumpan och en sjuk present som ska få två kompisar på RFSL att gråta av skratt.

Så. NU blir jag en påssetiv och fin människa, eller hur? 😉

Kommentera

