en kvinna, två katter och en massa tjöt

en stund som stannar i minnet länge länge

El Gouna, december 2011.

Det var blott 17 grader varmt i havet, men man vande sig efter en stund om man verkligen bestämde sig för att klara av det *host*. Detta var en av de saker jag hade drömt om på förhand. Havet. Jag vet inte hur länge jag satt där och drog fingrarna genom sanden – bara det, fram och tillbaka, fram och tillbaka – men det var en av årets bästa stunder. Jag var inte riktigt så ensam som det ser ut på bilden, men det där VAR ett stillsamt hörn av stranden (det var blåsigt där, folk valde platser som erbjöd mer lä för det blåste verkligen jättekallt) som passade mitt asociala kynne väldigt bra. Vissa tider kom det massor av båtar fulla av fotograferande ryssar som drog förbi alldeles vid strandkanten, men bortsett från det så var det lugnt och stilla. Underbart.

6 svar

  1. Å fy fan så vackert!!!

    7 januari, 2012 kl. 01:17

    • siv

      Jaaa! Höjde man blicken, eller vred kameran det minsta lilla, så såg man ju hus och människor, men ibland kan man välja att inte höja blicken – eller vrida kameran – och fortsätta låtsas i sin lilla bubbla. Just då behövde jag det. Eremit i bergen eller på en öde ö? Jag är öde-ö-eremiten 🙂

      7 januari, 2012 kl. 09:55

  2. Den bilden var fantastisk! Kan sitta och titta på den länge…

    7 januari, 2012 kl. 12:34

  3. Jättefin bild.

    Hav är fina.

    7 januari, 2012 kl. 17:45

  4. Gnällspiken

    Saknar min balkong på Tenerife. Den utsikten, bara hav…..

    7 januari, 2012 kl. 19:56

  5. siv

    ”Mer hav åt folket” kan jag tänka ibland. Jag romantiserar förmodligen å det grövsta, men nog SJUNKER blodtrycket till mer hälsomsamma nivåer om man kan sitta och blunda och lyssna på vågskvalpet en stund varje kväll?

    Jag tydcker fortfarande att nån kan betala mig jäkligt bra för att sitta i ett fint land, på en egen strand, och recensera böcker. Himla konstgt att det aldrig sker 😦

    8 januari, 2012 kl. 21:27

Kommentera

