en kvinna, två katter och en massa tjöt

projekt 1a och 1b 2012

Hasade ut i snön (jaja, 5 cm eller något, det var inte direkt som att krossa Nordpolen på skidor) endast iklädd tofflor (jag är tjurig, våga vägra vinter) och hängde upp sex talgbollar, till katternas fromma. De älskar att betrakta ätande fåglar. Jag bjussar på det där med att de säkerligen tänker synnerligen elaka tankar om fåglarna medan de betraktar dem.

Undrar vem som ska köpa talgbollar nu? Jag tror att 99% av alla jag någonsin har haft har kommit från mamma. Är det nu mitt RNA ska börja uttrycka den tantgen som gör att jag själv lite eftertänksamt lägger bollarna i korgen vid framtida besök på ÖB?

Nästa lilla projekt var att pillra ner mina egyptiska dadelkärnor i tre små krukor. Inte vet jag om det är nån idé att försöka driva upp något av de där kärnorna, men det skadar ju inte att försöka. Det vore väl en fin souvenir att ha kvar? Jag älskar färska dadlar och tycker om växter. Även om det som eventuellt kommer upp aldrig kommer att få egna bäbisdadlar (det krävs mycket för det) så VET jag ju vad det är och var de kommer från. I’m a sucker för sån symbolik i det lilla.

Det var det det. Jag spar det där med att rädda världen tills i morgon.

3 svar

  1. Endast iförd tofflor?! Vilken nyårsfest för grannarna!

    1 januari, 2012 kl. 15:00

    • siv

      Hahaaaaaaa! Jakk kan inntä skriffa!

      OK. Jag hade tischa och pyjamasbyxor också. Jag hoppas ändå att grannarna tittade åt ett annat håll.

      1 januari, 2012 kl. 15:03

  2. kajo

    Hahahaha, skarpsynt Jorun! Hoppas inte grannarna var lika skarpsynta.

    Angående talgbollarna rekommenderar den här nyblivna fågeltanten att köpa bollar hinkvis hos ÖoB, billigare och bekvämare än de fjuttiga småpacken. Även solrsofrösäckar finns till rätt kurs på nämnda ställe. Men hampfrö som lite otippat är favoriträtten här har de inte. Jordnötter är för övrigt en trång sektor, god efterfrågan men mycket varierande kvalitet och tillgänglighet. Japp, vi har fyra-rätters-restaurang här, varför göra nåt halvdant liksom? 😀

    2 januari, 2012 kl. 21:20

Kommentera

