en kvinna, två katter och en massa tjöt

bättre sent än aldrig

Jag köpte såna där asiatiska rislyktor innan mammas begravning, hade tänkt att alla skulle få skicka iväg en varsin efteråt, men det blev bortglömt då.

Nu stod vi på taket och kollade på alla fyrverkerier (jag är ingen vän av saker som smäller, får jag väl erkänna), så kom vi på att vi skulle skicka iväg några av lyktorna, nya året till ära. De är ju jättefina! Det var härligt att se dem sväva iväg. Man såg dem länge länge.

3 svar

  1. Å mamma och jag såg flera såna igår kväll och jag måste säga att jag föredrar dem framför färggranna raketer som smäller. (Fast lite fundersam blir man över ljuset i lyktan, tänk om det tar eld nånstans?)

    Vackert!

    Och god fortsättning till dig och K på det nya året! 2012 borde bli bättre än 2011 för oss alla.
    Kram!

    1 januari, 2012 kl. 10:07

  2. siv

    Gott nytt!

    De är långt från ofarliga, men ändå en sunnanbris jämfört med felriktade raketer, spridda tungmetaller och nerfallande delar från vanliga fyrverkerier. Och precis som med raketer så ska man vara vuxen för att hantera dem. Begriper mig inte på föräldrar som släpper ut barnen med smällare/raketer/såna här mitt i samhället 😦 Det har varit ett jäkla smällande här de senasre dagarna.

    Kram!

    1 januari, 2012 kl. 12:12

    • Ja här smällde det HEEELA nyårsafton, men tack och lov blev det nästan tvärtyst redan halv ett på natten. Jag tycker det är jobbigt med alla smällarna, jag är ju skotträdd, så jag hoppade högt hela dan. Och så tänker jag på de stackars hundarna och katterna som säkert blir livrädda. Nej, då är de där lyktorna mycket behagligare! 😀

      2 januari, 2012 kl. 17:36

Kommentera

