en kvinna, två katter och en massa tjöt

Bra saker den här veckan

Gott kaffe: Zoegas julblandning är det godaste kaffet jag druckit på länge

Gott infall: jag spontansökte ett jobb som lät så alldeles otroligt superkul och gjort för mig. Chefen på stället är nån jag jobbat med förr, bra snubbe, uppgifterna är lite för utmanande men inte värre än att det skulle kanske kanske kunna gå. Det som talar kraftigt emot är mitt kön (ja, hon – muttan – skriker nej nej nej, ööööh, nä OK då, det är kanske inte så bokstavligt), ett av målländerna är Saudi-Arabien och där är det ännu snudd på omöjligt att göra det jag skulle behöva göra som utlänning och kvinna. Ändå väljer jag att se det som otroligt kul att jag hittade något som fick mitt trötta sinne att reagera alls.

Goda böcker: massor, nu kan de dessutom vila på en nyuppsatt hylla över sängen. Vi har bara haft den stående lutad mot en vägg i 1,5 år 😉

2 svar

  1. Låter som början på ett gott nytt år..? Det önskar jag dig och K i alla fall!
    Kram!

    31 december, 2011 kl. 09:03

    • siv

      Tack detsamma! Vi ska ta det luuuugnt, bara äta gott och se på film och ignorera nyårshetsen 😉 KRAM!

      31 december, 2011 kl. 13:38

Kommentera

