en kvinna, två katter och en massa tjöt

mys mitt i jobbig tanke

Jag har ett svårt beslut att ta när gäller Iriis (mammas katt) så jag tänker tralalalalaaaaaaa och skjuter på det lite till. Under tiden fortsätter jag att mysa med hjälp av Scyllas vardag: i dag med Snipig snippa.

9 svar

  1. siv

    ….och precis när jag postar detta så hoppar hon upp i mitt knä. Aaaaaaargh!

    29 december, 2011 kl. 17:07

  2. Men vad är det för fel på katten? Hon är ju så fin… är det åldern?

    29 december, 2011 kl. 19:12

    • siv

      Hon är över 15 år och har dåliga njurar. Har magrat mycket och vantrivs något fruktansvärt med de andra katterna (fortfarande, efter drygt ett halvår i huset) så hon går och kissar och bajsar överallt. Mamma pratade om att avliva henne redan i våras, men så fick hon nåd för jag tyckte att hon blev piggare och keligare…

      29 december, 2011 kl. 19:23

  3. OK… då förstår jag. Och du kan inte ta henne de sista åren?

    29 december, 2011 kl. 19:33

    • siv

      Hon har bott här sen i april. När njurarna är såpass paj som de är nu så brukar det snällaste vara att bara låta dem somna.

      29 december, 2011 kl. 19:34

  4. OK, då vet jag….

    29 december, 2011 kl. 21:47

  5. <3<3<3

    30 december, 2011 kl. 12:03

  6. Fin kisse, förstår att det är svårt att ta beslutet, alltid svårt med sådana beslut. 😦 Men det låter ändå som om det vore bäst för henne att få somna in, om hon är dålig och dessutom inte trivs med de andra pälsisarna. Känner med dig!
    Kram,
    Carra

    30 december, 2011 kl. 12:30

  7. Det fick gå alldeles för långt med Hampus (men det gick så fort, vi hajade inte hur dåligt det kan bli bara på kort tid, trots specialkost och all vård som tänkas kan) och blicken i hans ögon på slutet kommer jag aldrig att glömma. Aldrig mer. Men ändå. Så tufft. Hon har bivit mer av en länk till mamma än en normalt ganska (väldigt) skeptisk naturvetare som jag kunde ana att hon skulle bli…

    30 december, 2011 kl. 14:25

Kommentera

