en kvinna, två katter och en massa tjöt

”du är inte prinsessan på ärten du inte”

Jag har en LÅÅÅÅNGT mer romantisk käresta än jag trodde. Jag skulle rota efter en bok som trillat ner mellan sängen och sängbordet i går kväll när det var dags att sova, *flomp* så trillade ett paket ner. Ett PAKET? Ett TILL? ”Izzy” – jodå – hade köpt finfina akrylfärger till mig som jag fick på julafton. (*

Kristoffer hade lagt det under min kudde på julafton. Jag tyckte väl att det var lite knöligt, men det dräller ju alltid av böcker i sängen, så… tja 🙂

I paketet låg Pradas nya doft ”Candy” som jag innan jul sa att jag skulle köpa till mig själv, be att få inslagen och låtsas att det var paket från mamma. Sen blev jag sjuk och det blev inga mer butiksbesök.

Och så 1) lurade K ut vilken doft jag hade pratat om 2) köpte den i hemlighet 3) gömde paketet under kudden (och jag hittade alltså inte paketet förrän kvällen efter). Uhuuuuu :´-)

*) vi skulle inte köpa några paket till varandra i år, vi hade redan bestämt vad vi skulle köpa gemensamt till oss själva (en gymbänk och en matberedare, men eftersom vi är snå… eh, ekonomiska, så ville vi vänta och se om det fanns nåt bra på rean), men K tyckte tydligen att jag behövde lite extra omtanke ändå…

5 svar

  1. Gulligt!
    Krya på dig, kram!

    26 december, 2011 kl. 16:05

    • siv

      Ja, jag blev så otroligt förvånad och glad! Kram tillbaka, hoppas du kan få en egen stund med U snart…

      27 december, 2011 kl. 16:08

  2. Så fint! 🙂

    26 december, 2011 kl. 17:45

    • siv

      Jaaaa! Jag blev alldeles till mig, och det blir jag inte så ofta numera.

      27 december, 2011 kl. 16:08

  3. Ping: gott nytt 2012! | …in a state of transformation

Kommentera

