en kvinna, två katter och en massa tjöt

krukorna jobbar övertid

Vi har en bunt stora krukor på trappen. Jag skulle ha tömt dem för länge sedan, om jag hade varit lite Duktigare, men nu har det inte blivit gjort.

Denna dag den 24/11 2011 så blommar en av violplantorna – den har egentligen aldrig slutat blomma sedan i somras – men lustigast av allt är att en av mina afrikanska margueriter (som inte har blommat sen i början av september) har börjat blomma om igen. Vi får se om de slår rekordet med den lilla tusenskönan som blommade den 10/12 utanför mitt fönster på Lovisebergsvägen för några år sedan.

(nej, inga foton, det var för mörkt…!)

2 svar

  1. Häsla violen från mig!

    24 november, 2011 kl. 18:58

  2. siv

    Det ska jag göra. Den blommar fortfarande…!

    26 december, 2011 kl. 11:35

Kommentera

