en kvinna, två katter och en massa tjöt

yet another day

Massor av träningsvärk i dag också. Är jag 85 år?

Glädjande nog så kommer mammas möbler (två bord, en skänk, ett skåp och en byrå är det "stora" jag har plockat hem hittills – förutom böcker, pappas gamla Halda, foton, porslin etc) till sin rätt där de har hamnat nu. Jag hade inte tänkt ta skänken först (teak, femtiotal) men så tittade jag på K med hundögon (den är så mycket min barndom, och jag var rädd att ångra att jag kastat så mycket redan) och han sa "OK då". Nu står den i f d biblioteket/nya matsalen. Vi ska ha "finporslin" och annat klutter i den, och den ser skönt retro ut där den tronar. Det blir som ett litet minimuseum av detta rum. Ks morbrors gamla mikroskop i stor stilig trälåda, pappas Halda, pappas gamla kikare i snyggt läderfodral etc. Inte stilrent, men roliga blickfång med en historia.

Nu har jag officiellt tagit över mammas stående månadsöverföring till cancerfonden, och i morgonens välkomstmail hittade jag en länk till en lovande blogg som jag kommer att följa.

Svetlana skriver om hur det är att vara läkare.
Och patient.
Jag brukar inte följa cancerbloggar, men den här tycker jag mycket om hittills, så den får bli mitt undantag.
http://blogg.cancerfonden.se/svetlana/

4 svar

  1. Oh, den följer jag med. Läste om henne ganska tidigt när hon fått sin diagnos.

    22 november, 2011 kl. 14:29

  2. Glad att du kan ta hand om din mammas saker och sånt som är kärt för dig. Vi fick slänga så mycket när mamma skulle flytta, riktigt ledsamt.

    22 november, 2011 kl. 19:18

  3. Gnällspiken

    Bra att ni har ett stort hus att ställa grejer i. Det var inte så stort det du hade innan.

    23 november, 2011 kl. 12:24

  4. Siv

    Nä, de stackars 35 kvadratmetrarna på Lovisebergsvägen hade inte svalt mycket. Min ångest nu är ”tänk om vi måste flytta, av nån anledning”. Det var ju inte som om vi hade lite saker sen förut *harkel* Jaja. man ska inte tänka så jäkla mycket.

    23 november, 2011 kl. 12:34

Kommentera

