en kvinna, två katter och en massa tjöt

when all else fails, try…

”Comfort food” (finns det nåt bra svenskt uttryck?) har man ju hört talas om (min är broccoli och zucchini med vitlök och gorgonzola), men ”Comfort blog”?’

Jag är otroligt rastlös och stressad nu och hänger dåligt med bland bloggarna. När allt är segt och ledamt, då drar jag till Scylla. Hon skriver min ”trösteblogg” just nu. Vackra bilder, vardag och en fin känsla för ord. Inte mycket drama. Älskar’t.

Annars? Tja. Vi tar det i rubrikform a la kvällsblaska:

Mammas begravning var jättefin.

Det var jobbigt.

(och kantorn spelade jättejättefel i Albinonis ljufvliga adagio i g-moll)

Det är hemskt att vara utan föräldrar.

Tömningen av mammas lgh känns som ett evighetsprojekt.

Jag har fruktansvärd träningsvärk (se ovan, ”tömningen av…”)

Helgerna är mindre vila än jobbdagarna (se ovan, ”töm…”, äh, ni hajar)

Det är massor att göra på jobbet.

Utvecklingen i Egypten oroar mig. Jag VILL ju ha den där värmande semestern.

4 svar

  1. Hoppas också ni kommer iväg. Var snäll mot dig själv.

    21 november, 2011 kl. 09:37

  2. Kramar till dig och massor av tankar!!!

    21 november, 2011 kl. 20:57

  3. ”Tömningen av mammas lgh känns som ett evighetsprojekt.” Ja, det känns så, men en dag så är det färdigt. Och då vet man att det också är en del av ”projekt sorg”. Det kändes väldigt rätt för oss, vet inte hur det är för er. Kom ihåg att ni är två, som kan stödja varandra. Det är bra. KRAM!

    21 november, 2011 kl. 22:20

  4. Siv

    Vi är två, det är tur – men när det är fysiska saker som flytt av vråltunga möbler så önskar man ibland att man var ännu fler…

    Tack för alla omtankar och kramar tillbaka, till er alla tre!

    22 november, 2011 kl. 09:17

Kommentera

