en kvinna, två katter och en massa tjöt

ja, alldeles så är det

Jag minns Tette från förr, jag såg henne som en konstnärlig kvinna på många vis redan för mer än tio år sedan, och detta – som jag hittade hos Jerry – tycker jag är purt fantastiskt. Enkelt, vackert och spot on!

Låt sorgerna komma, låt tiden gå
Det finns ingen genväg att fly till ändå
Det som hänt, det har hänt
Vad som blir, det får bli
Så släpp denna tärande ångestmani

Jag vet, det är svårt, du var liten och rädd
Rädd för att glömmas, rädd att bli sedd
Men låt smärtan komma fast minnet dig flår
Låt barnet sörja, låt tiden gå

2 svar

  1. Otroligt smickrande att få finnas med en dikt här hos dig. Tack för det! 🙂
    Hittade hit via min besökarregistrering, ifall du undrar. 😉

    Har passat på att läsa lite här hos dig. Beklagar verkligen sorgen efter din mamma. Kan föreställa mig hur tomt det måste kännas att inte få ha sin mor kvar här, av kött och blod, i detta jordeliv längre. 😦 Men hon finns kvar ändå, på en annan nivå bara, det är jag övertygad om.

    Och det här med kostnader kring dödsfall – sinnessjukt! Som om man inte har nog ändå med sorgen, nej, man ska bli pank också. :-/ Tycker ju faktiskt att det är rent av omoraliskt, att ta så mycket pengar för dödsannonser. Överallt ska det tjänas slantar tydligen – äckligt! :-/

    Önskar dig allt gott!/Tette.

    6 november, 2011 kl. 02:19

    • Tack! Och varsågod – din dikt förtjänar verkligen att spridas.

      Ja, det är konstigt det där med dödsannonserna (och med branschen i stort). Många tidningar har gratis köp & säljannonser, men sånt här ska man betala dyrt – OK, de små köp & sälannonserna tar inte lika mycket spaltutrymme, men ändå.

      Ta hand om dig! Hoppas allt är fint med dina vackra barn också.

      6 november, 2011 kl. 12:17

Kommentera

