en kvinna, två katter och en massa tjöt

ja, vad är normalstörd?

Det måste vara nåt fel på mig, eller så är jag som alla andra fast jag inte fattar det, men så länge Kristoffer var hemma med mig på fm så spelade jag spel, skurade kattpiss från golv, plockade saker i diskmaskinen, läste, sörplade kaffe – men så snart han åkt till jobbet efter lunchen så packade jag ihop och blev JÄTTELEDSEN. Vore det inte smartare att bryta ihop när han, som vill mig väl, finns i närheten?

Nu skriver jag listor för brinnande livet. Vilka måste jag höra av mig till, vem får jag inte glömma, vad ska fixas mer? Lägenheten uppsagd, det är en början. Det räcker inte med att skriva upp vad jag måste göra, jag måste skriva upp vad jag gjort också, för hjärnan är helt helt kaiko. Ja, än värre än vanligt. Magen har också packat ihop.

I morgon ska jag på ultraljud med mina knölar och i em får jag förhoppningsvis veta vad som händer med vår sedan i torsdags plötsligt sönderslagna avdelning. Jobb är världsliga ting i skuggans av ens mammas död, men oro över att bli av med jobbet OCKSÅ är INTE det jag behöver nu.

5 svar

  1. LM

    ❤ Säg till om det – mot all förmodan – finns något jag kan hjälpa till med. Kram!

    18 oktober, 2011 kl. 15:00

  2. Adoptera mig? Jag vill ha en mamma…

    18 oktober, 2011 kl. 15:03

  3. Eva

    Listor är bra! Och en pärm att sortera in alla papper i. Och en låda eller kasse att samla allt i tills man orkar sortera.

    Försök förenkla så mycket som möjligt och se till att avsätta rejält med tid för att bara vara. Slappa, sova, läsa, gosa, motionera,… Sånt som hjälper dig att samla krafter och sänka grundstressnivån så du orkar. Unna dig att sätta dig själv främst ett tag, speciellt när det är så mycket på gång just nu.

    Och så ett aptrist och cyniskt tips som jag önskar att jag inte behövde ge men själv trots allt är tacksam för att jag fick: Se till att tömma din mammas lägenhet på värdesaker innan ni sätter in en annons i tidningen (ring din mammas vänner och be om deras hjälp!). Kontanter, smycken, dator och sånt som du inte vill bli av med. Och alkohol. Min faster kände till några fall där det varit inbrott strax efter dödsannonsen varit i tidningen så hon tipsade mig om det. Sen fick vi inbrott i pappas hus dagen efter begravningsreferatet publicerades i lokaltidningen, men då fanns nästan inget av värde (för tjuvarna!) kvar i huset. (HA! – utropat med rejäl skadeglädje i rösten)

    Nu håller jag tummarna för att UL i morgon går bra och att det löser sig med jobbet så du slipper oroa dig för allt detta dessutom.

    Många kramar! ♥

    18 oktober, 2011 kl. 15:48

  4. Att ha mycket att göra och listor funkade bra för mig när jag var ledsen när pappa hade gått bort. Man gör nytta och samtidigt sitter man inte bara och ältar. MEN… sorgen måste också få ha sin tid och det är bra att vara ledsen också.

    Massor av kramar!

    18 oktober, 2011 kl. 19:23

  5. Alexandra

    Jag tror att du bröt ihop just för att K står dig närmast.
    Jag håller tummarna för knölarna och jobbet.

    Massor massor av kramar.

    19 oktober, 2011 kl. 07:38

Kommentera

