en kvinna, två katter och en massa tjöt

kluvet

Jag vet inte om jag är snäll eller dum eller båda samtidigt, men jag gör så gott jag kan alldeles oavsett.

Jag har – smickrande nog – blivit kontaktad av en brittisk management-konsult som vill intervjua mig för en topp-tjänst för en kunds räkning. Tjänsten ifråga låter intressant, men är way way beyond min kompetens och det kan passa att ta såna galna jätteskutt i vissa skeden i livet, men inte för mig nu. Jag rekommenderade istället en kollega som i mina ögon är en perfekt match för tjänsten. Mitt i allt så är jag jätteglad att det faktiskt finns någon därute som på något vis har en aning om vem jag är (jag har misstankar men vet inte säkert, och är det de så är det en gåta för mig varför de går genom en konsult – men outgrundliga äro förvisso arbetslivets vägar) och anlitar en konsult för att förhandla med mig.

Snäll eller dum eller båda, var det ja.

Ett svar

  1. Jag tror att snällhet lönar sig i längden! *kram*

    26 september, 2011 kl. 23:12

Kommentera

