en kvinna, två katter och en massa tjöt

no shit, Sherlock

Hemtjänsten ringer mig på jobbet och säger att mamma är… besvärlig. Nähä?? Ja jäklar. Nu vet jag hur föräldrar känner sig när rektorn ringer och säger att barnen missköter sig…

5 svar

  1. L

    Eh, vad svarade du? ”Jo, jag vet, jag har levt med henne hela mitt liv”? Jag hoppas att dom inte lade över ansvaret på dig, utan var ödmjuka och snällt undrade om du kunde försöka prata lite med henne? Du är ju inte din mammas mamma. Du har faktiskt inget _formellt_ ansvar för relationen hemtjänsten-din mamma… även om jag självklart förstår att det KÄNNS så. För alla, liksom. Ta hand om dig och sätt gränser när du inte orkar. ❤

    2 september, 2011 kl. 15:29

  2. Suzann Larsdotter

    Jag lider med dig, det är inte roligt att bli mamma till sin mamma när rollerna skall vara ombytta. Det är inte roligt att mamma inte kan sköta sig. Det är helt enkelt något djävla fel när man som dotter tvingas att försöka agera när en mamma inte har vett att sköta sig. Det allra svåraste med misskötsamma morsor är nog ändå att även om man ibland hatar dem innerligt och intensivt ändå alltid älskar dem och vill deras bästa.

    3 september, 2011 kl. 19:35

  3. Jag har lirkat med både mamma och hemtjänsten nu, ett otal samtal. Kalla min FN i miniformat 😉

    Det som mitt i allt är KUL är att mamma är lycklig över det vi fixat i lägenheten – vi tyckte att det blev jättemysigt och det tycker hon också. DET var inte alldeles självklart, så det är en stor lättnad mitt i allt, för vi slet faktiskt som djur.

    4 september, 2011 kl. 10:15

  4. Allt är som vanligt så lätt i teorin och när det gäller andra, men verkligheten är mer kluven. Inte minst geografiska avstånd komplicerar.

    Kul att hon är nöjd med lägenheten och visar det. 🙂

    4 september, 2011 kl. 19:40

  5. Jag lovar och svär att också bli besvärlig som gammal dam.

    6 september, 2011 kl. 18:26

Kommentera

