en kvinna, två katter och en massa tjöt

det här med kostomläggningen då…

Jaha, så vad tycker jag nu då, den tionde dagen med proteinrik och (relativt) kolhydratfattig kost (min splash-out-dag på lördagen – med tre små brushettor, rosévin och två drinkar – får betraktas som OK i sammanhanget)?

Jo, jag känner mig lättare, mindre svullen. Vägt mig? Nej, det blir först på nästa transformerdejt, den 17/8. Då ska midjan mätas också. Bea viftar med några RIKTIGT fina morötter för att jag ska uppnå mina resultat.

Den där tröttheten som sägs drabba en i början kanske jag red ut när jag ändå var hängig och halvsjuk. Jo, jag är trött denna veckan också, men det är mer en fråga om att vända tillbaka dygnet efter semesterns synder. Det, och fyra vääääldigt nattpigga katter. De j*vlarna! (Spockissen är värst, han sätter sig på mitt sängbord och petar ner böcker. En efter en. *pet* *bang* *oskyldig min; men oooooj då, så det blev* *pet igen* *pang* *uppspärrade kattögon; ojooooj* etc)

Men visst är det märkligt att det är så mycket lättare att göra det jag ”ska” nu, tillsammans med de andra transformertjejerna. När jag – som i går, på ICA Maxi – sniffar på nybakta vaniljmunkar och bara VILL ha, ja då är det tanken på att inte svika DEM som håller mig från munkarna. Märkligt. Den man allra minst borde vilja svika är väl sig själv, och de löften man gett sig? Och nej, jag tror inte att det är samma sak med VV (jag har iofs aldrig provat), om man inte gör det med ett gäng polare förstås. Kärnan för mig är just den här gruppen. De väldigt lika, men olika, kvinnorna som jag gör det med.

Kul är det i allafall. Det ska det ju vara.

2 svar

  1. Men morötter… Uff, såna borde förbjudas i lag, inte viftas med och ffa inte ätas! Smakar fasa, tycker jag, som är nästanvegetarian sen 25-årsåldern… (Jaaa, det är skiiitlänge!)

    10 augusti, 2011 kl. 10:19

    • Rivna morötter är ingen höjdare, men morotsstavar doppade i lökdipp kan jag allt stå ut med 😉

      10 augusti, 2011 kl. 18:54

Kommentera

